مرحوم میرداماد بر خلاف مرحوم شیخ طوسی میگوید ذات بذاته منشاء خیر مطلق و منشاء عقل اول است و این ، دو صدور و اصدار را داراست ! ولی این حرف غلط است زیرا اگر منظور ایشان انحصار مصدریت است باید گفت باب علت و معلولی کثرت دارد.مرحوم ملاصدرا در اشکال اولی که به استادشان وارد کرده اند میگویند منظور شما از فیض مطلق و وجود عقل چیست ؟ اگر اینها را در عرض هم میدانید صدور کثیر از واحد است که محال میباشد و اگر میگوئید یکی است میگوئیم این وجود زائد مثل فیض مطلق میم
در حال آماده سازی لینک دانلود ...
لطفا ثانیه صبر کنید